Tråden for dumme spørsmål.

23 liter hveteøl med M20 Bavarian Wheat. Er på dag 12, tappe på flasker ikveld? Helgen blir ganske travel, samt første dagene i neste uke. SG har være stabil en uke på 1.011
 
Dette spørsmålet må passe greit her tenker jeg. Jeg kjøpte en fat pakke fra Bryggselv. Så fatet har stått å karbonert en uke og tenkte jeg skulle ta en smaksprøve.

Fikk jo med en piknik kran, men den har ikke vært koblet til fatet. Den ligger i samme kjøleskap for å ha samme temperatur dog. Hva gjør jeg nå? Er det bare å koble den på fatet og tut å kjør? Har karbonert med 0.8 bar på ca 6 grader i 7 dager. Bare kjøre samme trykk når jeg skal tappe eller, som jeg sa, dette spørsmålet må passe inn her..
 
Dette spørsmålet må passe greit her tenker jeg. Jeg kjøpte en fat pakke fra Bryggselv. Så fatet har stått å karbonert en uke og tenkte jeg skulle ta en smaksprøve.

Fikk jo med en piknik kran, men den har ikke vært koblet til fatet. Den ligger i samme kjøleskap for å ha samme temperatur dog. Hva gjør jeg nå? Er det bare å koble den på fatet og tut å kjør? Har karbonert med 0.8 bar på ca 6 grader i 7 dager. Bare kjøre samme trykk når jeg skal tappe eller, som jeg sa, dette spørsmålet må passe inn her..

Tut og kjør. Du trenger ikke ha krana med slange i kjøleskapet da ølet kjøler ned greia rimelig raskt uansett.
 
Noen med mye erfaring med 1318 London ale III?
Gikk fra OG 57 til 19 på 3 dager, normalt eller noe muffins på gang?
Forventet FG 16...
 
Velkommen til fat verdenen. Jeg elsker det! Flaskevask kun i spesielle tilfeller. Deilig!
Ja, det gikk nettopp opp for meg at det er ingen vei tilbake nåo_O Så nå er det bare krysse fingrene for at kona godtar kjøleskap nr. 3 dedikert til hobbyen min og at lommeboka ikke er tom, holder ikke med 2 fat lenge... Og flaskevask er det enda en stund til jeg slipper unna, men den er nettopp blitt meget redusert:D

 
Tilbake
Topp