Tråden for dumme spørsmål.

Googlet litt og det virker som et nisje-tema mtp svarene jeg fikk, så antar at det ikke er store avvik, om noen, siden eneste svaret som adresserte spørsmålet var fra en annen random person fra nettet som sa at det er homogent. pH er nok ikke som en SG prøve som kan lide av stratifisering.

Tenkte å skifte sikkerhetsventilen på Corneliusfatet til den rustfrie varianten..
Da jeg gjenget den nedpå så jeg at hodet stikker litt opp over kanten på anlegget der den skrues inn. Jeg regner med at det er bunnen som tetter, men vil bare høre fra noen på forumet at det skal være sånn. Vis vedlegget

Tenkte å skifte sikkerhetsventilen på Corneliusfatet til den rustfrie varianten..
Da jeg gjenget den nedpå så jeg at hodet stikker litt opp over kanten på anlegget der den skrues inn. Jeg regner med at det er bunnen som tetter, men vil bare høre fra noen på forumet at det skal være sånn. Vis vedlegget 40677

Kvar he du kjøpt desse ?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tror egentlig også det men spør her i tilfelle noen har andre erfaringer :)

Dette kommer vel kanskje an på hvor godt væsken er blandet sammen. Husker da jeg ikke sirkulerte vørteren så kunne målingene være ganske upålitelige, da alt ikke var helt rørt sammen, men etter at jeg gikk over til sirkulasjon er målingene mye nærmere kalkulert pH.

Da jeg gjenget den nedpå så jeg at hodet stikker litt opp over kanten på anlegget der den skrues inn. Jeg regner med at det er bunnen som tetter, men vil bare høre fra noen på forumet at det skal være sånn. Vis vedlegget 40677
Måtte poppe ned i kjøleskapet i kjelleren og ta et bilde:
Vis vedlegget
Om du er bekymret for glippen, så no worries. Den har holdt tett i mange fyllinger:beercheers:

23 liter hveteøl med M20 Bavarian Wheat. Er på dag 12, tappe på flasker ikveld? Helgen blir ganske travel, samt første dagene i neste uke. SG har være stabil en uke på 1.011

Tilbake
Topp