PetterL
Norbrygg-medlem
Det er vel ganske homogen pH i hele kjelen vil jeg tro.
Tror egentlig også det men spør her i tilfelle noen har andre erfaringer
Det er vel ganske homogen pH i hele kjelen vil jeg tro.
Tenkte å skifte sikkerhetsventilen på Corneliusfatet til den rustfrie varianten..
Da jeg gjenget den nedpå så jeg at hodet stikker litt opp over kanten på anlegget der den skrues inn. Jeg regner med at det er bunnen som tetter, men vil bare høre fra noen på forumet at det skal være sånn. Vis vedlegget 40677
Tror egentlig også det men spør her i tilfelle noen har andre erfaringer![]()
Måtte poppe ned i kjøleskapet i kjelleren og ta et bilde:Tenkte å skifte sikkerhetsventilen på Corneliusfatet til den rustfrie varianten..
Da jeg gjenget den nedpå så jeg at hodet stikker litt opp over kanten på anlegget der den skrues inn. Jeg regner med at det er bunnen som tetter, men vil bare høre fra noen på forumet at det skal være sånn. Vis vedlegget 40677
Tja si det. Det er så lenge siden at jeg husker ikke.Kvar he du kjøpt desse ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Takk for svar. Da blir det skiftet.Måtte poppe ned i kjøleskapet i kjelleren og ta et bilde:
Vis vedlegget 40680
Om du er bekymret for glippen, så no worries. Den har holdt tett i mange fyllinger![]()
Kjøpte mine herfra:Kvar he du kjøpt desse ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tja si det. Det er så lenge siden at jeg husker ikke.
Sikkert på ebay.
Noen som har erfaring med denne gjæren? Lik US-05?
Tja, var parogfemti sider med diskusjon på øverste google treffet mitt.
The crossmyloof brewery yeast
Det ville jeg gjort hvis det var sånn det var praktisk å gjøre det.23 liter hveteøl med M20 Bavarian Wheat. Er på dag 12, tappe på flasker ikveld? Helgen blir ganske travel, samt første dagene i neste uke. SG har være stabil en uke på 1.011
Det ville jeg gjort hvis det var sånn det var praktisk å gjøre det.
Det er ikke snakk om så mye tid, og det har vært stabilt så lenge, så det ville jeg tatt med ro.Tenker på gjæren og rydding. Folk sier 14 dager. Mest praktisk for min del er det, men vet ikke med ølet
Tapper alltid hveteølet mitt på dag 9Det er ikke snakk om så mye tid, og det har vært stabilt så lenge, så det ville jeg tatt med ro.