Tråden for dumme spørsmål.

Noen andre som syns Cascade smaker litt som å tygge bringebærfrø? Jeg lurer på om det er humlen eller brukerfeil som er grunnen til at jeg ikke er så alt for begeistret over Blonden min med kun Cascade...
Cascade kan være litt uforutsigbar, men bringebærfrø? Du har ikke fått med tanniner på en eller annen måte?
 
Cascade kan være litt uforutsigbar, men bringebærfrø? Du har ikke fått med tanniner på en eller annen måte?
Var nettopp det jeg lurte på, jeg prøver alltid være forsiktig med spesialmalten jeg trekker, starter på 4 grader, kornet i kasserollen og trekker til tempen er 70° løfter kasserollen vekk og lar den stå 25 min før jeg siler av vannet og tilsetter kokekasserollen.

Det gjør jeg med de fleste bryggene mine, og det er kun når Cascade er involvert at jeg får denne smaken.
 
Sliter med Co2 lekkasje fra JG koblingene.
Bruker harde Co2 rør, men de er vanvittige sensitive for når det lekker litt eller mye.
Noe åpenbart eg gjør feil?

Trykker de så hardt inn eg kan, men med en gang det er den minste bevegelse så hører eg et lite "pffff".
Gjelder både koblingene ut fra Co2 kolben og inn i fatene.
 
Sliter med Co2 lekkasje fra JG koblingene.
Bruker harde Co2 rør, men de er vanvittige sensitive for når det lekker litt eller mye.
Noe åpenbart eg gjør feil?

Trykker de så hardt inn eg kan, men med en gang det er den minste bevegelse så hører eg et lite "pffff".
Gjelder både koblingene ut fra Co2 kolben og inn i fatene.
Sikker på det er rett dimensjon på røra?
 
Eg her kuttet noen med el. ledning tang.
Ganske clean cut. Forøvrig har problemet vært siden eg kjøpte de og de ble kuttet i butikken.
Eg tror eg på den teorien, men føler ikkje den 100% rett.
Er det bare eg som har et problem med det?
 
For å få dem tette, må du ikke dra dem ut, ikke dytte dem inn? Jeg mener; først dytte dem inn, så dra dem ut? (Dette har jeg veldig begrensa erfaring med, men mener å huske noe sånt.)

Nei, de skal nok bare dyttes så langt inn som mulig.
Man kan trekke i røret for å sjekke at det sitter, men det har ikke noe å si for tettingen.
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp