Ardbir,

Har en speidel klone som jeg vil montere ArdBir på.
Bruker 2 stk kolber på 3000 v (6000 v. 16 amp 3 fase
Hvilken ssr skal jeg bruke og hvordan koble ?
Tar gjerne mot forslag til trafo for ardbiren.
På forhånd takk.
 
Hvordan kobler man når man bruker 2 like?
Bor i Florida på vinteren og kjøper mine dippedutter herfra.
Ingen 350 kroners grense og forholde seg til.Deler blir levert på døra
av en hyggelig postdame.
 
Man kan godt ha trefasebelastninger i kombinasjon med vanlige solidstate releer. Det har jeg på mitt bryggeri. Man parallellkobler bare styreinngangene. Så bruker man to ssr for to av fasene og den tredje fasen går direkte.
 
Hva slags spenning skal du styre den med da? Hvis det er en vanlig pid regulator så gir jo den ut 12 volt. Det er jo innenfor på begge to.
 
Hei. Muligens litt seint ute her, men vi bruker Ardbir på vår nybyggede 60 liter Braumeister clone.
Vi bruker 2 stk element på 3 KW der styresignalet fra Ardbir (12V) kobles parallellt til 2 ssr à 40A. Bruker 40A ssr med kjøleribbe og kjølevifte i boksen.
Bruker 40A ssr for å være sikker på å ikke overbelaste ssr-ene. Bruker også ssr på pumpen (Chugger). Dette ssr-reelt trenger ikke være så stort ettersom pumpen trekker relativt lite strøm.
Har koblet opp og testet med vann, og alt ser ut til å fungere optimalt bortsett fra at PID-innstillingene må tunes inn.
Har problemer med å oppnå setpunkt på temperaturen. PIDen pulser ut varmen for tidlig, og legger seg ca 0,5 grader under setpunkt.
Noen som har fornuftige pid-instillinger for 6 KW og 60 liter?
Har prøvd anbefalt (YouTube) desse innstillingene:
P: 100
I : 15
D: 5

Gode råd mottas med takk.
 
Tilbake
Topp