erikraude
Norbrygg-medlem
Det er unektelig veldig mye morsommere enn å vente på Grainfatheren hjemme.Ølet blir sikkert bra, og opplevelsen av å ha brygget det slik kan iallefall ingen ta fra deg
Det er unektelig veldig mye morsommere enn å vente på Grainfatheren hjemme.Ølet blir sikkert bra, og opplevelsen av å ha brygget det slik kan iallefall ingen ta fra deg
Ikke før rundt midnatt.Flame off?
Laga den sjøl har jeg òg.Glem peated malt. Bruk den stappede pipa til erikraude til å røre rundt i mesken så er man i mål. Fytti grisen, ser ut som at du røyker ut av en liten røresleiv.
Dette er ikke en "ren, klar og frisk gjærlukt". Det har egentlig klare overtoner av septik. Veit ikke helt om vi vil pitche denne.Nei, det skal vel ikke lukte død og fordervelse.
Mitt rør lukter egentlig brødbakst. Altså en ren, klar og frisk gjærlukt.
Vi har også fått Vossakveik. Den er riktignok ikke i bryggeriet akkurat nå, men vi prøver å hente den inn. Hvis ikke blir det mj m27 som en plan C.Nei, jeg ville ikke ha pitchet det.
Jeg hadde selv et rør med Gjernes kveik fra Voss som luktet kloakk.
Jeg brukte ikke det og når jeg nå har fått meg et nytt rør lukter det gjær, ikke kloakk.
Hadde det vært meg hadde jeg kastet inn håndkle og pitchet noen annen gjær.
Enten en ølgjær, eller dersom du vil ha det tradisjonsrikt så kan du jo pitche iduns blå bakegjær.
Vossakveiken er på vei.Vi har også fått Vossakveik. Den er riktignok ikke i bryggeriet akkurat nå, men vi prøver å hente den inn. Hvis ikke blir det mj m27 som en plan C.
Jeg er veldig glad jeg spurte i tide. Takk for svar!Puh...