Sånn, da er dunkene fulle av varmt vann og starsan og gryta er satt i snøen til avkjøling. Bålet skal få lov til å brenne rolig ned mens jeg stapper meg en pipe og nyter vår siste blondine. Imorra blir det å frakte alt hjem og pitche Vossakveik.
Glem peated malt. Bruk den stappede pipa til erikraude til å røre rundt i mesken så er man i mål. Fytti grisen, ser ut som at du røyker ut av en liten røresleiv.
Glem peated malt. Bruk den stappede pipa til erikraude til å røre rundt i mesken så er man i mål. Fytti grisen, ser ut som at du røyker ut av en liten røresleiv.
Nei, jeg ville ikke ha pitchet det.
Jeg hadde selv et rør med Gjernes kveik fra Voss som luktet kloakk.
Jeg brukte ikke det og når jeg nå har fått meg et nytt rør lukter det gjær, ikke kloakk.
Hadde det vært meg hadde jeg kastet inn håndkle og pitchet noen annen gjær.
Enten en ølgjær, eller dersom du vil ha det tradisjonsrikt så kan du jo pitche iduns blå bakegjær.
Eller så får Norbrygg-miljøet kaste seg rundt og fremskaffe kveik til dette ølet.
Det er jo lagt ned så masse jobb i dette at det syns jeg nesten det fortjener.
Jeg kan legge ut en melding på facebook gruppen Kveik og høre om det er noen i Oslo som har kveik tilgjengelig.
Nei, jeg ville ikke ha pitchet det.
Jeg hadde selv et rør med Gjernes kveik fra Voss som luktet kloakk.
Jeg brukte ikke det og når jeg nå har fått meg et nytt rør lukter det gjær, ikke kloakk.
Hadde det vært meg hadde jeg kastet inn håndkle og pitchet noen annen gjær.
Enten en ølgjær, eller dersom du vil ha det tradisjonsrikt så kan du jo pitche iduns blå bakegjær.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.