UNBOXING BB30:
Her kommer det vi alle har ventet på. BB30 er i landet og jeg er så heldig å ha den ved siden av meg akkurat nå!
På postkontoret kan du forvente å motta en slik pakke:
Når man åpner esken:
Da var BB30 ute av pakken:
Åpner man lokket ser man alt innholdet: (Det ser ut til at lokket er til dels isolert)
Da var alt innholdet tatt ut:
Det vi ser her er da BB30, silkar, kjølespiral, Ringlokk (t.h.) for meskesteget, Pale Ale maltsett, to pakker med humle og en liten pose med Nottingham gjær.
Til alle som har lurt fælt på hvordan tappekranen er montert, gode nyheter, den er fullt demonterbar og kan derfor lett skiftes ut med en kuleventil i stål. (Slik vi selvfølgelig vil ha):
Tanker etter utpakkingen:
- Jeg er svært glad for å se at tappekranen er enkel å skifte ut.
- Jeg er litt bekymret over hvordan jeg skal montere mitt "weldless-thermometer" som jeg fikk ifra Homebrewstuff, da sonden er litt for lang. Må finne på noe lurt her...
- Skal prøvekjøre BB30 iløpet av kvelden med vann for å teste termostat og varmeelement.
- Dersom man er tilhenger av ferskgjær kan man jo sette en starter når man venter på pakken. Selv har jeg en starter med Danny's favorite som skal brukes til Pale ale settet.
- Overrasket over den nye kjølespiralen, som jeg liker bedre enn den Per Inge har tatt bilde av til sin prototype. Den vi får er sylinderformet, og ser bra ut.