Takk!3bar 1 døgn
2bar 2 døgn
Takk!3bar 1 døgn
2bar 2 døgn
Vil ikke skumme heller. Bare blø av trykket på fatet, still regulator til serveringstrykk og kjør på. Men ølet trenger lenger tid på å klarne enn et døgn eller to, så det lønner seg å vente uansett egentlig.Takk!
Usikker på hvordan jeg blør ut trykket. Ja burde stå og klarne litt, men ølet er filtrert så det blir greit nok for min delVil ikke skumme heller. Bare blø av trykket på fatet, still regulator til serveringstrykk og kjør på. Men ølet trenger lenger tid på å klarne enn et døgn eller to, så det lønner seg å vente uansett egentlig.
Du drar i sikkerhetsventilen på fatet.Usikker på hvordan jeg blør ut trykket. Ja burde stå og klarne litt, men ølet er filtrert så det blir greit nok for min del
Ja riktig. Måtte søke på nettet hvor den sitter, den skal sitte foran håndtaket på koblingen om jeg har skjønt det riktig?Du drar i sikkerhetsventilen på fatet.
Det har jeg ikkepå selve fatet.
Hvem som helst kan lage "corneliusfat", akkurat som hvem som helst kan lage en "bil".Dumt spørmål, men jeg trodde at Cornelius fat var av Italiensk opprinnelse, kjøpte nettopp 4 stk 19L, men disse er fra Down under (Kegland). Men ser kliss like ut som bildet over (med unntak at de mangler "OUT" / "IN" på den sorte plasten. Er det et patent som er gått ut på dato, slik at andre kan produsere like fat?
Doh'da har ikke jeg peiling. har kun cornys som folk flest
Jeg har kun italienske fat, og de har fungert uten feilslag. Det kan vel (ofte) ikke sies om italiensk bilHvem som helst kan lage "corneliusfat", akkurat som hvem som helst kan lage en "bil".
AEB. Gode fat det, ganske standard her på berget iallefall. For å dra en lame historisk spøk, pass på at de ikke har skiftet side over natten og pluselig blir pin-locks.Jeg har kun italienske fat, og de har fungert uten feilslag. Det kan vel (ofte) ikke sies om italiensk bil
Du må opprettholde trykk hvis du har tenkt å tappe av det. Hvis du bare skal karbonere og så sette bort fatet kan du koble fra når det er ferdigkarbonert.Nybegynner spørsmål her. Når man karbonerer med co2, skal regulatoren stå på til karboneringen er ferdig? Eller skal den skrues helt til man når ønsket trykk og deretter skrues av?