Kloakk
Norbrygg-medlem
Har den noen fordeler i forhold til sukker? Uansett et godt tips, for jeg måtte tømme sukkerbøssa til kona og kidsa for å skrape sammen nok, så nå krysser jeg fingrene for at ingen vil ha frokostblanding i morraKjekt å ha et par poser med dette i hylla, i tilfelle man bommer såpass som du gjorde. Et par poeng er ikke så nøye om det er 1.075 eller 1.071 liksom, men fra 1.054 til 1.043 da er det ille.
Dekstrose sukker for karbonering av øl
Sukker for naturlig karbonering av øl. Ren dekstrose / dextrose gir en renere gjæring og mindre restsødme enn vanlig sukker, Kjøp her.brewshop.no
Og ja, dette må være den største bommen noen sinne for min del, jeg ser i ettertid at det kan hende at siden 2% av vørteren bare kokte 10 min(dip hop) også kan være med på å ha senket SG, men allikevel er det horribelt å bomme med 11 poeng og det er nesten så det er flaut, men bare nesten
Til mitt forsvar så var pre boil bare 5 poeng under og selv om det også er skuffende så tenkte jeg at det gidder jeg ikke fikse på, men så ble det så voldsomt galt der etter overføring til all rounder.
Er det forresten noen som har funnet en grei løsning på åssen man får med Dip hop i Brewfather om man bruker vørter, bare så tallene stemmer?
Med vann så er det jo bare legge inn i oppskriften av man tilsetter det i ettertid, men vanskeligere med vørter..