Kjerringa liker «nesten» Pale Ale. Smaksmessig er den kjempegod, men liker ikke bitterheten. IBU på 25-30. Hva er egentlige en Pale Ale uten bitterhumle i kok? Ale?
Droppa øl'et jeg og tok en Chianti Classico til risottoen.Dubbel
*Elendig på å søke*
LME kit har en ferdig ABV på 4.4%
Tilsetter 300g brew enhancer og frukt med totalt 210g sukkerinnhold.
Er det noen enkel måte å regne ut ny ABV?
Dette høres rart ut. Har ingen problemer med mine 5 intertap kraner med flowcontrol. Bortsett fra at stouttuppen drypper en god stund da pga utformingen. Det er vel bare å demontere å se... vet også at de selger paksningssett til intertap på bla bryggselv..Har en kegerator med tre kraner. To av de drypper fra tuten nå, men gir seg etter et minutt når krana er lukket. Der er intertap med flowcontrol. Noen måte å overhale på? Kranene er cirka et år gamle. Er andre typer bedre?
Fant pakningssettet, kommer nok til å kjøpe hvis det ikke var forbipasserende. Tok av kranene og rengjorde litt med lunkent vann, holder bedre nå.Dette høres rart ut. Har ingen problemer med mine 5 intertap kraner med flowcontrol. Bortsett fra at stouttuppen drypper en god stund da pga utformingen. Det er vel bare å demontere å se... vet også at de selger paksningssett til intertap på bla bryggselv..
Hvis jeg har funnet riktig bestilling på bryggselv så bestilte jeg 2 stk WLP028 Edinburgh Scottish Ale Yeast som erstattning for wyeast 1728 så det er utgangspunktet. Tester med 1.020 starter i kveld og ser hva som skjer...
peram
Opplever at humlerester kan skape problemer på de første glassene fra et fat - mot slutten er alt slikt rusk tappet bort, og ikke et problem lenger.
Men 1,1 bar høres muligens litt høyt ut som serveringstrykk..? Jeg har ihvertfall funnet at det lønner seg å ligge litt under en bar i forhold til skumproblematikk..
Det skal jeg gjøre, mange takkOm du har temperaturforskjell kan det sikkert bety noe.. mine fat står på samme nivå i en fryseboks. Anbefaler deg å gå litt ned på serveringstrykk - som en begynnelse..
Aner ikke. Er det?Er det ikke et triks i ludo å la boksen stå tilkoblet med åpnet lokk, for så å se hvor det rimer/iser? Eller noe sånt?
Du vil ikke lage en liten krage av 2x4 som du kan lage gjennomføring gjennom?Trenger å lage et hull i veggen på en fryseboks for gjennomføring av tappelinjer. Noen som veit hvordan jeg finner ut hvor jeg kan gjøre dette uten å ta kjølerøra?