Diacetylhvile tas når det er problem med diacetyl.
Mener Gahr en gang har skrevet at gjærer man lavt nok så kan man unngå dette.
Om det fortsatt er hold i dette vet andre mer om enn jeg.
- Å gjære slik denne oppskriften foreskriver krever nok svært mye gjær.
Hva er usannsynlig?
Leser du tråden "Hvilken temperatur etter diacetyl rest?" innlegg nr 7
så har han skrevet litt der. (22 april 2013). Mener jeg har lest det i andre tråder også.
Men verden forandrer seg selv om jeg ikke følger med![]()
Nei, der syns jeg det så ut som det var mye gjær igjen. Trenger du belgisk?men har denne flokkulert godt nok? (wlp530)
10 timer på rører (ja jeg vet, kunne stått lengre), 24 timer av og 12 timer i kjøleskap
Vis vedlegget 46177
Har ikke sjekka i kjelleren i dag, men mistenker jeg har overskudd.Takk, men tror jeg skal greie meg. Lar den stå noen timer til.
Har i værste fall en pakke til jeg tenkte å bruke til karbonering
Tenkte tanken selv, men hadde ikkje forventet en slik debatt. Trodde igrunnen temaet var utdebattetHar oppretta ny tråd for diskusjonen om maltmølle og kverning: Maltmølle og kverning
Synes den var verdt å ta vare på som egen tråd.
Tenkte tanken selv, men hadde ikkje forventet en slik debatt. Trodde igrunnen temaet var utdebattet![]()
Vel, har brygget siden 2014 og forumet har vært gull verdt for meg. Enda finner jeg gamle tråder som er nyttig å dra i gjennom, men har ikke fått med meg denne debatten. Dette forumet anser jeg som et must hvis man vil få til lage godt øl m.m. og er nøye på å formidle dette til nye ølbryggere. Setter stor pris på dem vil svare meg når jeg lurer på utdebbarte spørsmålTenkte tanken selv, men hadde ikkje forventet en slik debatt. Trodde igrunnen temaet var utdebattet![]()
Det spørs om du må finne en beholder og helle noe av starteren oppi der. Min erfaring spesielt kanskje med belgisk gjær er at det skummer like forb..... og kommer ut av kolben.Spørsmål: Hva gjør man om skummet begynner å bygge seg opp i gjærstarteren (3.5l) og skumdrepemiddelet er lånt bort til noen andre?
Stopper man spinninga til skummet har lagt seg eller finnes det noen andre gode tips i ludo som fikser biffen?
Vel, har brygget siden 2014 og forumet har vært gull verdt for meg. Enda finner jeg gamle tråder som er nyttig å dra i gjennom, men har ikke fått med meg denne debatten. Dette forumet anser jeg som et must hvis man vil få til lage godt øl m.m. og er nøye på å formidle dette til nye ølbryggere. Setter stor pris på dem vil svare meg når jeg lurer på utdebbarte spørsmål![]()
Spørsmål: Hva gjør man om skummet begynner å bygge seg opp i gjærstarteren (3.5l) og skumdrepemiddelet er lånt bort til noen andre?
Stopper man spinninga til skummet har lagt seg eller finnes det noen andre gode tips i ludo som fikser biffen?