Aha, for poenget med whirlpool er at humlen løser seg raskere opp, men uten omrøring så tar det lengre tid? Har på en måte skjønt at type+mengde+tid+temp = bestemt aromaEller bare la det stå et kvarter-tjue minutter lenger.
Mener du filteret på pumpa?Jeg har en Fastwsher Rack, hvor filteret har tatt kvelden. Trenger man dette filteret? Finner ikke dette som noen reservedel heller.
Ja, svart, porøs "skumgummi".Mener du filteret på pumpa?
Det spørs hvor mye partikler det er i vaskevannet, de blir jo holdt tilbake av filteret.Ja, svart, porøs "skumgummi".
Kanskje prøve meg med en humlepose med strikk ;-)Det spørs hvor mye partikler det er i vaskevannet, de blir jo holdt tilbake av filteret.
Noen andre som får dårlig karbonert øl med en slik tilbakeslagsventil?
Øl på samme gasslinje med vanlig ventil er mye mer karbonert...
Virker ikke som det kommer nok gasstrykk forbi, hva kan gjøres/sjekkes?
Vis vedlegget 62389
Så da bli ikke f.eks. 1 bar, 1 bar med en slik?Den reduserer trykket litt, ja.
Skal du ha likt trykk på alle må de være like. Alternativt to manometre.
Jeg bruker det til vanlig karbonering, men det tåler 4 bar, så det burde ikke være noe problem. Bruker det som vanlig keg, når det er rester igjen etter at 19 og 23 liters keg er fyltNoen som vet om det er mulig å tvangskarbonere Oxebar 8 liters fat? Er dette en fullverdig erstatter til Corneliusfat, eller må man først tvangskarbonere på Corneliusfat, for deretter å kjøre lukket overføring til Oxebar?
Den er rated til 4 bar, men min erfaring er at det noen ganger ikke blir helt tett i skrukoblinhene.Noen som vet om det er mulig å tvangskarbonere Oxebar 8 liters fat? Er dette en fullverdig erstatter til Corneliusfat, eller må man først tvangskarbonere på Corneliusfat, for deretter å kjøre lukket overføring til Oxebar?
Noen som vet hvor man får kjøpt Bar Keepers Friend på en enkel måte?