Det kan være mange ting. Du får bedre skumfasthet av å ta et meskesteg på 70-72 grader. Renhet på flasker og glass er jo naturligvis alfa og omega. Prøv et engangs ølglass i plast, se om skummet holder seg bedre? Høyere alkoholer kan redusere skumfasthet. Har du perlende smak på tunga fra kullsyra?
Det kan være mange ting. Du får bedre skumfasthet av å ta et meskesteg på 70-72 grader. Renhet på flasker og glass er jo naturligvis alfa og omega. Prøv et engangs ølglass i plast, se om skummet holder seg bedre? Høyere alkoholer kan redusere skumfasthet. Har du perlende smak på tunga fra kullsyra?
Nye glassflasker, vasket og desinfisert.
Hadde også meskesteg i 30 min på 72 grader.
Er på 10%, så absolutt høyere alkohol.
Har perlende smak på tunga, så er høyt karbonert. Bare så irriterende at skummet ikke er holdbart
Nye glassflasker, vasket og desinfisert.
Hadde også meskesteg i 30 min på 72 grader.
Er på 10%, så absolutt høyere alkohol.
Har perlende smak på tunga, så er høyt karbonert. Bare så irriterende at skummet ikke er holdbart
Veldig rart, har aldri vært borti lignende før.
Ganske tradisjonell malt sammensetning ifht en mørk sterk belgisk øl. Og ett lass med både sirup og sukker..
Er kanskje ikke noe triks for å få skummet «tilbake»…?
Skal uansett stå og godgjøre seg til NM 2026
Mulig den blir trekt for skum.. smaken er hvertfall god
Kjøpte meg nye tappekraner (Ultraflow) men fant ut at de ikke passet på 'shankene' som satt på tappetårnet mitt, så må ha nye shanker.
Da tenker jeg at det nok er på tide å bytte ut ølslangene og. Både siden de er gaamle og delvis misfarget men også siden jeg har slitt en del med skum, at de kan være feil lengde.
Prøver å fylle ut div kalkulatorer og kommer til "hvor fort vil du fylle en halvliter". Er 10 sekunder innafor? Har jo aldri dårlig tid med å fylle et glass.
Høress 1.5m 4mm slange riktig ut? (~1 bar trykk på IPA f.eks, 75cm fra midten av fat opp til kran)
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.