Alt du finner på den bloggposten er solid
@FrankD er også innom dette forumet, og har alltid mye bra info han deler.
Jeg tegnet noe lignende og la ut her, men finner den ikke i farten... det var denne...
Hvorfor ikke? Er det ikke bare å lage hull med passende diameter?Tror ikke du får montert den nederste kranen :-/
... eller den øverste
Bruker du en drikkeflaske med stor tut, vil dette fungere
Hvorfor ikke? Er det ikke bare å lage hull med passende diameter?![]()
Hvordan skal du få inner-ringen gjennom tuten?
Krummingen er også for stor til å få det tett. Bruk heller en slik
US $0.84 27% OFF|ABS Aquarium CO2 System Kit Generator Part Pro Tubes Valve Guage Bottle Cap for Fish Tank Live Planted A/ B Interface DIY|CO2 Equipment| - AliExpress
Jeg bruker sånne bokser man får gresk yoghurt, sodd eller noe sånt i, og så sånne pakninger man har til gjærlåsen. Det er jo bare den første boksen som trenger pakninger, så to holder.istedenfor flaske bruk en lufttett tupperware box eller lignede
En enkelt splitter eller en manifold vil løse problemet enkelt.Et spm om karbonering med Co2.
- Hvor lenge "må" et fat stå med Co2 tilkoblet for at det karboneres riktig, og kan man evt gjøre det i ulike runder?
Jeg har to batcher som er ferdig gjæret, en APA og en IPA, jeg har 2 cornyfat, men kun enn regulator.
Tanken er å sette APAen til karbonering på Ons-Fre, så koble om til IPAen og la stå mens jeg reiser bort i 18 dager?
Blir APAen i nærheten av ferdig karbonert på de to dagene? (Å er det ok å fylle på med evt resterende Co2 når jeg så er hjemme igjen etter ferien?)
Det var jo et godt tips jeg aldeles ikke har tenkt på!En enkelt splitter eller en manifold vil løse problemet enkelt.
Om det ikke fungerer akkurat nå, så kan du karbonere APA'en på 3 bar i 24 timer, dra i sikkerhetsventilen og sette 1 bar trykk på fatet og bytte rundt, IPA'en kan stå mellom 0,8-1 bar til du er tilbake![]()
Er jo samme trykk i en slik som en hvilken som helst annen flaske med samme gass ved samme temperatur så det går fint.Om du skal på bryggselv har de både en enkel splitter og manifold, husk trykkslange og slangeklemmer
Jeg aner ikke hvordan det er å sette 3 bar på en sodastream, men sånn helt uten belegg ville jeg nok heller gått for alt. 1![]()
Ja der kan man se, var vel helst regulatoren og lekkasje jeg tenkte mest på. Mener å ha lest ved flere tilfeller at de har en tendens til å lekke, gjenger som ikke er 100% osv. Og siden jeg ikke har noen egen erfaring ville jeg være på den trygge sidenEr jo samme trykk i en slik som en hvilken som helst annen flaske med samme gass ved samme temperatur så det går fint.