Kjøpe magnetrører!

Hei!
Jeg skal kjøpe magnetrører. Prøvde å mekke sammen med pc-vifte mm, men det ble ikke noe fres over det.
Så prøvde jeg å bestille på Hanna Electronics, men der var det 5 ukers leveringstid. Stønn!
Er det noen som har tips hvor man kan bestille, hvor det går raskere. Må være en rører som klarer 3-4 liter.
Mvh
Svein Erik  :eek:
 
jeg har kjøpt modell 3000 herifra, men har ikke rukket å teste enda.

Ellers har jo Golo på forumet her mulighet til å selge skikkelige stirplater..
 
WOW! BrewersHardware! Det var nettbutikken sin det!

Dem har tri-clamps i lassevis! Når en først har tatt på disse er det ingen vei tilbake!
 
Svein Erik skrev:
Det er vel på andre siden av dammen. Tar vel ukesvis å få noe over?
Svein Erik  :)

Mja, det kom faktisk ganske raskt, men hadde Golo vært på forumet tidligere så hadde jeg kjøpt en der.
Du må forvente en annen pris, men da blir det skikkelige greier, ikke noe som plutselig stopper og slikt, selv er jeg usikker på min stirplate 3000 enda, ser litt hjemmemekk ut, men påståes å være kurrant inmat, må bare finne noe som er tungt nok til å dra først for å se om den fungerer godtnok. (har ikke flytende gjær enda)
 
neslekkim skrev:
Mja, det kom faktisk ganske raskt, men hadde Golo vært på forumet tidligere så hadde jeg kjøpt en der.
.., må bare finne noe som er tungt nok til å dra først for å se om den fungerer godtnok. (har ikke flytende gjær enda)
Den skal vel ikke dra så tungt, bare i noe som er tilnærmet vann? Etterhvert vil væsken komme i bevegelse og da går det vel stort sett av seg selv?
 
Jeg har bestilt 2 stk varianter av Hanna Instrument sine magnetrørere, den ene fra PGC den andre direkte fra Hanna Instruments Norden.
PGC historien har jeg omtalt i en annen tråd, ren katastrofe.....

Mottok den fra Hanna Instruments Norden i dag, 5L variant har ikke fått testet den, men kom på ca 3000 kongelige norske kroner.

http://www.hannanorden.com/hanna/#;p=1;;v=productList;cid=013001;
 
Har åpnet Hanna røreren fra PGC, har målt spenningen ut fra trafoen, så jeg bytter denne selv.
Får jo ikke noe svar fta PGC uansett. Så nå har jeg snart 2 rørere, kjekt å ha.
 
Eller er det kanskje enda kjekkere å selge en (regner med at det er det du skal frem til :), var det en 115 volts versjon den andre?
 
neslekkim skrev:
jeg har kjøpt modell 3000 herifra, men har ikke rukket å teste enda.

Ellers har jo Golo på forumet her mulighet til å selge skikkelige stirplater..

kegkits sin stirplate var det jeg kjøpte, men lurer på om den ikke er så god på stoore volumer.
fylte 5litern og ser at den er veldig kresen på magnet, magneter på 5cm kaster den ut, mens magneter på 2-3cm går bra, men da klarer den ikke å få full sirkulasjon på maks..
GRR!...

Må vel teste dette skovlejulet som VinogBar selger for å se om det hjelper bedre, trolig er magnetene for svake, og eller plassert for tett på plata inni..
blir vel å sjekke inmaten i denne for å se åssen den er konstruert, finner jeg en pc-vifte så blir jeg litt grinete.. :)
 
Kjøpte også en stirplate 3000 derfra. Var ikke veldig fornøyd med den og tok den opp. Det viser seg at det sitter en modifisert PC vifte inni med pålimte magneter. Det er for lang avstand fra magnetene til lokket, og etter at jeg bygde den litt opp fungerer den mye bedre med store rørepinner. Det eneste du trenger til denne ombygningen er 4 klosser med en høyde mellom 5 og 8 mm og muligens lengre treskruer. Problem nr 2 på min rører er at magnetene ikke er i senter. Disse er limt fast i PC viften, må antakelig skjære de løs og lime dem fast sentrert. Da tror jeg det kan bli en bra rører.
 
Rune Alm skrev:
Kjøpte også en stirplate 3000 derfra. Var ikke veldig fornøyd med den og tok den opp. Det viser seg at det sitter en modifisert PC vifte inni med pålimte magneter. Det er for lang avstand fra magnetene til lokket, og etter at jeg bygde den litt opp fungerer den mye bedre med store rørepinner. Det eneste du trenger til denne ombygningen er 4 klosser med en høyde mellom 5 og 8 mm og muligens lengre treskruer. Problem nr 2 på min rører er at magnetene ikke er i senter. Disse er limt fast i PC viften, må antakelig skjære de løs og lime dem fast sentrert. Da tror jeg det kan bli en bra rører.

ah, må testes, så elektronikken ellers bra ut?, var jo påstått å skulle være kurrant?
Var magnetene bra?, eller er det smart å bytte med neodym?
 
Magnetene ser kurante ut, men kan sikkert prøves med andre. Tror mye av problemet er for mye avstand fra magneter til deksel og i mit tilfelle magneter ute av senter. Har også en 1 liters rører fra Hanna men den er mindre sterk, selv om den er stabil. Så jeg tror nok det blir en bra rører med magneter i senter og fintuning av avstanden.
 
Rune Alm skrev:
Magnetene ser kurante ut, men kan sikkert prøves med andre. Tror mye av problemet er for mye avstand fra magneter til deksel og i mit tilfelle magneter ute av senter. Har også en 1 liters rører fra Hanna men den er mindre sterk, selv om den er stabil. Så jeg tror nok det blir en bra rører med magneter i senter og fintuning av avstanden.

Se der ja, stor treplate inni der :), men altså, magnetene er jo feil vei, begge har samme polaritet.. fock.

Når jeg legger skrutrekkeren på, så smeller den fast, så magnetene er sterke, men legg en rørepinne på, så setter den seg på den ene siden, ikke den andre..


Edit: Eller vent nå.. det virker som det er forskjell på stirbars, de andre jeg har sitter som et skudd, men de nye jeg kjøpte på 5cm løfter seg på dene ene siden... Hm.. Skjerra?

Edit2: Det holdt faktisk å plassere to Panduro magneter oppå de som allerede er der, en på hver side, to ekstra i høyden ble akkurat for mye, men nå kastes ikke rørepinnen ut overhodet. Men jeg får ikke burkt andre pinner enn de på 2.5-3 cm, de lengre blir for lange, men det så ut som det ble veldig bra fart i på vannet nå iallefall. Mulig jeg skal allikevel kjøpe skovlejulet http://vinogbar.no/product_info.php?products_id=1996  for å se hvordan det oppfører seg.
Og ja, magnetene er veldig dårlig sentrert inni der.. ARG!, har fyra en mail til kegkits for å høre hva dette er. :)
 
Tilbake
Topp