Er det en CIP ball eller spray ball du tenker på? Feks denne.
Jepp, Takker så mye
Er det en CIP ball eller spray ball du tenker på? Feks denne.
Tja si det. Jeg leste litt om historien til dobbelbock før jeg prøvde å lage en. Det gikk i fra maltbase basert på hvete til pils og til pale. Undergjæret og overgjæret. Felles var vel et sterkt øl. Husker ikke hva det sto om OG, men det er vel ikke så farlig om en ikke skal delta i en konkurranse. Målet er vel å få laget et godt øl. Ikke noe svar på spørsmålet ditt, men bare noen tanker rundt øltypen.
Ok, men er det noe krise å bruke den mørke? Tenkte å sette starter på begge..Lys er å foretrekke
Ok,takk for svarRedigerte forrige post mens du skrev
Men nei. Ingen entydig grunn til å kaste, men jeg ville ha vært skeptisk dersom jeg hadde gitt penger for den
Kronisk gjæringskar er noe dritt.. du brygger deg halvt i hjel... men til saken, kjøp sånne zipp poser på Ikea eller bruk en boks som kan lukkes helt, sukker er ikke fersk vare, men ømtålig ting i luften.Etter jeg snart kommer til å bruke kronisk gjæringskar så har jeg en ting e lurer på.Jeg brygger 23l så får jeg noe som ikke går på fat og tenker å flaske rett fra gjærinkaret med en slange og tappestang og vil bruke karbonerings drops,kan man fryse de man ikke bruker,sån e ikke må kjøpe nye hver gang
spraymalt.. eneste den gjæren gidder å gjøre seg ferdig med... har to glass stående i kjøleskapet, står Naver gjær på dem.lat som ungdomen idagNoen tips til et 007 øl? Ikke noe med tørrhumling da jeg er ute etter gjæren fra den batchen. OG ca rundt 1.050.
Aldri brukt spraymalt i et eneste av mine øl og kommer aldri til å gjøre det. Høres ut som at du ikke er venn med 007.spraymalt.. eneste den gjæren gidder å gjøre seg ferdig med... har to glass stående i kjøleskapet, står Naver gjær på dem.lat som ungdomen idag