Eg er ikkje sikker på noenting, men som sagt i åpningsspørsmålet, så er det vanskelig å tro at eg ble solgt feil koblinger, men Trump ble president, og Hellas har vunnet fotball EM, så ingenting er umulig.Sikker på at du bruker rett slange? De der JG koblingene pleier å passe 3/8 slange som er 9,525mm ytterdiameter...
De koblingene er laget for 3/8", ca 9.5 mm. Det funker ikke med tynnere rør. Så enten må du kjøpe 3/8" rør (slange), eller aller helst overganger til 3/16" + 3/16" rør. Det er mykere og enklere å organisere.Dere ba om bilder. Hvis dette hjelper så...
Co2 slangen er 8x4mm.
For ordens skyld. De er selvsagt dyttet så langt inn de går og er umulig å dra ut. Det er bare det at de er så sensitive for bevegelse, noe som må skje da er der veldig stive.
Vis vedlegget 42683 Vis vedlegget 42684 Vis vedlegget 42685
Du verden. Tanken på nye mykere Co2 slanger er fristende. Det er et lite H***** å organisere nå.De koblingene er laget for 3/8", ca 9.5 mm. Det funker ikke med tynnere rør. Så enten må du kjøpe 3/8" rør (slange), eller aller helst overganger til 3/16" + 3/16" rør. Det er mykere og enklere å organisere.
Ja, det blir eit veldig fint kutt
Ang. spørsmålene mine om eikefat, så har jeg jo ikke fått noen svar, og samtidig har jeg lest litt mer om eikefat. Jeg har kommet til at dette vil jeg foreløpig vente med. Først og fremst fordi det er en del utfordringer med oksygen og renhold. Det er mer sannsynlig at jeg kjøper et lite rustfritt lagringsfat eller en glassbeholder (billigere) på 12-15 liter og forsøker meg på lagring med eiketerninger. Det virker som en mer forutsigbar prosess og også mer konevennlig.
Høres det gjennomførbart ut?
Ja, det blir eit veldig fint kutt![]()
Hmmmm... , men hva heter da effekten som kutter når det ikke er ren kraft?Ikkje tru at det er kraft som kutter
En glassballong får du vel omtrent gratis. Jeg ga vel 300 kr for en 30-liter, men kunne fått den gratis om jeg hadde leita litt mer. Sånne står jo fortsatt på låver rundt omkring det ganske land. Og eikeflis funker fint, det. Mangler kanskje litt på sjarmen, men det er jo veldig enkelt å få i gang.Ang. spørsmålene mine om eikefat, så har jeg jo ikke fått noen svar, og samtidig har jeg lest litt mer om eikefat. Jeg har kommet til at dette vil jeg foreløpig vente med. Først og fremst fordi det er en del utfordringer med oksygen og renhold. Det er mer sannsynlig at jeg kjøper et lite rustfritt lagringsfat eller en glassbeholder (billigere) på 12-15 liter og forsøker meg på lagring med eiketerninger. Det virker som en mer forutsigbar prosess og også mer konevennlig.
Høres det gjennomførbart ut?
Hmmmm... , men hva heter da effekten som kutter når det ikke er ren kraft?
Veldig enig ang. det med sjarmen. Ingenting slår eiketønna der.En glassballong får du vel omtrent gratis. Jeg ga vel 300 kr for en 30-liter, men kunne fått den gratis om jeg hadde leita litt mer. Sånne står jo fortsatt på låver rundt omkring det ganske land. Og eikeflis funker fint, det. Mangler kanskje litt på sjarmen, men det er jo veldig enkelt å få i gang.