Vis din kegerator / øleskap!

Blir spennende å høre om den funker til annet enn akvarium. Litt usikker på om det ene manometeret den har, er til flasketrykk eller trykk ut?
 
Nå er det vel minimalt med trykk ut fra akvarieregulatorene, de skal jo bare slippe løs noen bobler til vannet.
 
Larzan skrev:
Nå er det vel minimalt med trykk ut fra akvarieregulatorene, de skal jo bare slippe løs noen bobler til vannet.
Ja det stemmer ganske bra, eller vist ikke blir fiskene ryggsvømmere..  Men er vel ikke så mye trykk som skal i ett fat helder ? 0.5 - 1.5 bar? og etter det eg ser, skal denne klare så mye
 
Hvis du får satt den på ca 1 bar, har du fint trykk på kranene. Det funker hvertfall fint på mine øleskap.
 
Ketil skrev:
Hvis du får satt den på ca 1 bar, har du fint trykk på kranene. Det funker hvertfall fint på mine øleskap.
etter det eg kan lese så har denne finjustering. og kan takle opp til 10 bar.. som er jo ganske hart trykk. satser på ei bestilling. :) skal gi en lyd når eg har fått testet denne.
 
Den må jo passe perfekt på AGA sine brukmaskinflasker. (425g)
Supert til å ha med på tur.
 
jølle skrev:
Den må jo passe perfekt på AGA sine brukmaskinflasker. (425g)
Supert til å ha med på tur.

Kan ikke helt se det. Den er vel beregnet brukt til vanlig CO2 flaske, men med en overgang vil den passe. Bryggeland selger det, men spørsmålet er fortsatt hvilke gjenger den har. US eller Euro?
 
Liten mod for å få på plass en 5 kg CO2-flaske, samt et mer fancy on tap-"skilt":

http://bryggerlauget.blogspot.no/2013/08/kegerator-mod.html
 
glennrlie skrev:
Liten mod for å få på plass en 5 kg CO₂-flaske, samt et mer fancy on tap-"skilt":

http://bryggerlauget.blogspot.no/2013/08/kegerator-mod.html

Kult skilt! Har et par brett liggende og slenge selv, må vurdere om de ikke kan brukes til noe fornuftig. Kanskje en webside med mulighet for å registrere hver tapping, sånn at jeg slipper å være fullt så usikker på hvor mye som er igjen på hvert fat? Men da må jeg ha en pen løsning på strømmen, ser ikke for meg at jeg husker å lade før strømmen er tom, og da er vel litt av hensikten borte.
 
Jepp. Jeg har strømmen koblet til, teipet fast ledningen ut og ned langs siden av skapet. Ikke meget pent, men det funker i hvert fall ;)
 
Brede skrev:
Har 8 kraner etterhverandre og det gikk helt fint, skal poste bilder når jeg kommer hjem fra sjøen om 14 dager  :). Bare å få øl på alle kranene igjenn nå ;-)

Fått tatt noen bilder?
 
Til dere med separate regulatorer på flere fat. Benytter dere micromatic sine, med sekundærregulatorer. Eller løsningen kegkits selger? Har vært litt skeptisk til å handle fra kegkits, men ønsker individuelt trykk på 4-8 fat.
 
skulla så gjerne vist bilder av  min kegorator som er under utvikling.. men men
I dag skull eeg finjustere, etter ett alt for heftig skummproblem.
Her kjem oppskriften på en katastrofe.. 30 liter fat med øl, alt for høgt trykk, og en løs slange på "øl ut".. dette fører fort til 2-3 timer med vasking...  :cheeky:
 
Jeg har sekundær-regulatorer ifra Kegkits.com. Disse er av heller lav kvalitet. Styr unna!
Micromatic mistenker jeg er av betydelig bedre kvalitet, men det har tidligere ikke vært så enkelt for private å få handle. Mulig dette har bedret seg ?
 
Per Marius skrev:
skulla så gjerne vist bilder av  min kegorator som er under utvikling.. men men
I dag skull eeg finjustere, etter ett alt for heftig skummproblem.
Her kjem oppskriften på en katastrofe.. 30 liter fat med øl, alt for høgt trykk, og en løs slange på "øl ut".. dette fører fort til 2-3 timer med vasking...  :cheeky:

Søren. Får forsøke å forhøre meg med micromatic.
 
Syntes denne passa best inn her

Utvalget i øl boden min

Valgets kvaler hva skal man åpne til fredags kosen
 

Vedlegg

  • ølkjeller.jpg
    ølkjeller.jpg
    974,4 KB · Sett: 1.571
Tilbake
Topp