loebrygg
Norbrygg-medlem
Har ikke brukt sanitærsilikon da kanskje?
Nei, har bare brukt ørlite CIP-film rundt o-ringen, hvis det er lignende du tenker på
Har ikke brukt sanitærsilikon da kanskje?
Lignende som dette. Hvis man bruker litt mye så kan det bli klatter i ballockene.Nei, har bare brukt ørlite CIP-film rundt o-ringen, hvis det er lignende du tenker på
Om du kobler slangen fra regulatoren også?Gjort det. Står bom fast på 2,5 bar. Kan kjøre trykk inn og tappe ut, men ingen bevegelse på pila. Jeg har fucka med den for å forstå den, skrudde ut den ene overgangen og ødela gjengene, fikk satt på ny, har røkka rundt på umbracoen før jeg skjønte hvordan man får koblet til fatet osv.
Jeg har kun 6-7 batcher bak meg, og kjenner ingen av de maskinene. Jeg brygger på en BB30A. Brewzilla er en litt påkostet versjon av basismodellen som de fleste rimelige kinabryggere er bygget rundt. Personlig hadde jeg utfra den lille erfaringen jeg har gått for en 50L netthandelbrygger til ca 5000,-, dersom jeg ikke gikk opp til Grainfather eller Brewtools.Hei har lyst til å prøve biab eller all grain. Burde jeg kjøpe brewzilla 35l eller digiboil 60l?
Brewzilla koster 7k og digiboil koster 4.6k
Også lurer jeg på om det er lurt å kjøpe med gjær i de all grain setta? Bruker bare tørr gjær
Sjekk hva som følger med. Brewzilla kommer vel med både maltrør, spiralkjøler og lokk, mens Digiboil må du kjøpe det i tillegg. Rart at ikke lokket er standard.. Er så vidt jeg ser ikke pumpe i digiboil kjelen heller. Til under 10k hadde jeg kjøpt Brewzilla 65L. Skal du over, så er det Grainfather G70 eller BrewTools B80pro.Brewzilla koster 7k og digiboil koster 4.6k
Om du kun skal prøve deg og ikke vil gå all in med en gang syns jeg Digiboil 35L er et greit alternativ. Da trenger du en silbunn/falskbunn og en spiralkjøler utenom.Hei har lyst til å prøve biab eller all grain. Burde jeg kjøpe brewzilla 35l eller digiboil 60l?
Brewzilla koster 7k og digiboil koster 4.6k
Også lurer jeg på om det er lurt å kjøpe med gjær i de all grain setta? Bruker bare tørr gjær
Ølbrygging.no har digiboil 35l pakke til 3kOm du kun skal prøve deg og ikke vil gå all in med en gang syns jeg Digiboil 35L er et greit alternativ. Da trenger du en silbunn/falskbunn og en spiralkjøler utenom.
Handler du på olbrygging.no så havner du på 3350,- da trenger du bare en meskepose så kan du kjøre EBIAB.
Og skulle du oppgradere til noe med maltrør og pumpe ja så har du en veldig grei vannkoker til skyllevannet![]()
Jada, men jeg tenkte du kanskje ikke trengte gjæringskar, hydrometer osv, og jeg foreslår å kjøpe den spiralkjøleren de har til 1000 spenn og ikke den som følger med, den er triste greierØlbrygging.no har digiboil 35l pakke til 3k
Jeg bruker fortsatt min Dgiboil m biab i ca 1/2 av bryggene mine, selv etter å ha investert ca 30.000 i en Brewtools. Jeg har bygd den ut med resirkulasjon, (billig pumpe fra eBay), men det er strengt tatt ikke nødvendig.Ølbrygging.no har digiboil 35l pakke til 3k
Kan det være nellik? Weissbier og lignende har ofte en balanse mellom nellik og banan.Hei tar en paulander weissbier. Er noob på smak. Er det en type krydder smak jeg kjenner ?
Jaggu nellik er detKan det være nellik? Weissbier og lignende har ofte en balanse mellom nellik og banan.![]()
Men det er ikke nellik i. Det er gjæra som gjør det.Jaggu nellik er det
Paulaner, "ordentlig", er iallefall passe grei på "nellik" i min gane iallefall. Men, det som er kjedelig er at jo mer jeg har drukket av det, jo mindre av det har jeg lagt merke til. Første gangen smakte det som Hubba Bubba, da var ølet rimelig ferskt fra bryggeriet.Jeg skjønner ikke hva folk mener når de snakker om nellik i øl. Jeg merker ingenting i f.eks hefe, men godt kan det være
Paulaner, ordentlig, er iallefall passe grei på "nellik" i min gane iallefall. Men, det som er kjedelig er at jo mer jeg har drukket av det, jo mindre av det har jeg lagt merke til.
Haha, morro. Skulle ønske ganen min var så utrent at jeg kunne smake en Paulaner slik jeg smakte den for første gang igjen.Paulaner er i hvertfall den for meg med mest banan
Det merker jeg og liker,
men nellik, nop
Haha, morro. Skulle ønske ganen min var så utrent at jeg kunne smake en Paulaner slik jeg smakte den for første gang igjen.