Nevneverdige tråder på forumet

JEG

Moderator
Tenkte det var på sin plass med en oversikt over betydningsfulle tråder på forumet. Dette er kanskje spesielt til glede for nye forumbrukere, men også for oss som har vært en stund her. (Den kan kanskje kompensere for en søkefunksjon som kanskje ikke er helt 2020).


Oppskrifter og ølstiler
Guider og hjelpetråder
Nerdetråder og DIY
Bryggeutstyr
Gjær
Råvarer

Humor og ølprat


Bidra gjerne!


(*) Eksklusive tråder for Norbrygg-medlemmer
 
Sist redigert av en moderator:
Takk for bidrag. Lagt til helt ukritisk. Får se om jeg ikke slenger på noen kategorier etter hvert.
 
Takk!
Vi nærmer oss stadiet hvor vi bør kategorisere. Foreløpig har jeg bare merket tråden som man kun har tilgang til som Norbrygg-medlem.

Håper egentlig alle linkene kan samles i 1ste innlegget, og evt påfølgende tips/ innlegg (samt dette) kan slettes med jevne mellomrom? :)
Ser ikke noe behov for å slette innlegg. Oppdaterer første post forløpende.
 
Det jeg mangler her på forumet er noen FAQer eller DL;DRer; For eksempel, hvordan lage en gjærstarter. Det er vel noen tusen innlegg om emnet. @Holmentoppen hadde en én-siders PDF (eller var det JPG), men den er borte. Jeg har en tønne og kunne tenke meg mitt eget Project Barrique. Den tråden har 500 innlegg; mye å skumme igjennom.

Les meg riktig; ingen kritikk! Det er bare det med mange/lange tråder og dårlig søkefunksjon, så er det vanskelig av og til å finne kondensert og riktig/oppdatert kunnskap.

Jeg innser jo at en slik FAQ om et bestemt emne er mye jobb og det er mange meninger, men igjen, det er det jeg ønsker meg:)
 
Jeg innser jo at en slik FAQ om et bestemt emne er mye jobb og det er mange meninger, men igjen, det er det jeg ønsker meg:)
Det var en strålende ide :)
Jeg ønsker å legge til rette for dette, så da er det bare å starte med et selvvalgt tema Håkon :)
Jeg bistår med å få lagt dette ut på Norbrygg.no
 
Kanskje det som Håkon beskrives passer bra som en eller annen form for wiki?

Og ang. søk, skriv: "site:forum.norbrygg.no gjærstarter" i Google-feltet, så avgrenses Google-søket til forum.norbrygg.no.
 
Lagt til litt. Forslag til kategorier (veldig WiP og klar for innspill):

  • Oppskrifter og ølstiler
  • Guider og hjelpetråder
  • Nerdetråder og DIY
  • Utstyr og råvare
  • Humor og ølprat
Tenker det er greit å ikke ha for mange kategorier. Ellers tenker jeg det holder å merke trådene som er forbehold norbrygg-medlemme med en stjerne.
 
Sist redigert:
Da har jeg endelig fått oppdatert med kategorier. Hadde tenkt å vente til oppgradering av forumet, da det er begrenset spennende å flytte rundt på BBC-kode, men det gikk nå.

Kom gjerne med forslag til endring og tillegg.
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp