Spraymalt er varemerket til Muntons på DME.Hvorfor heter det spraymalt
ok , jeg skjønner nå , Spraymalt er kun et varemerke, , takk for svarSpraymalt er varemerket til Muntons på DME.
Kan da umulig ikkje være bra for gjæren. Litt slow wake up.Jeg lurer på det samme. Det går nok.
To varianter som neppe kan kalles "slow wake up":Kan da umulig ikkje være bra for gjæren. Litt slow wake up.
Instruksene for begge sier at du ikke skal oksygenere vørteren.
Det er nok ikke ditt ansvar. SNS begynner å få noen år på baken, og det er lenge sida jeg leste om det første gang. Om det nå er blitt til at man skal okysgenere, så har noen endra oppfatning.Det er feil for SNS.
Der må jeg ta ansvar for å ha forkvaklet hjernen din @Finn Berger Jeg skrev det omtrent her, og sitatet var tatt ut av kontekst og gjaldt tørrgjær. Du rettet på meg, men absorberte falsumet;-)
Hvis det er de grønne hanskene du mener tror jeg du må være kjapp, de blir nok skikkelig varme ila kort tid. Prøv med varmt vann fra springen, det pleier holde ca. 65 grader, da får du en pekepinn på hvordan de takler varme.Bryggehansker, beskytter disse mot varme også? Altså, kan eg stikke hånda ned i vørteren på rundt 80 grader, ta opp silbunnen og bytte den ute med trub dam dip tuben?
Var umulig å gjøre det med en lang grill/pølseklype...
Eg har ikkje kjøpt. Lurer derfor på om de er verdt investeringen. Har litt vanskelig for å tro at noe plastiskk kan holde varmen unna så veldig lenge Samtidig er det jo en kjapp operasjon. Hadde spart meg for å tømme kjelen før oppkok.Hvis det er de grønne hanskene du mener tror jeg du må være kjapp, de blir nok skikkelig varme ila kort tid. Prøv med varmt vann fra springen, det pleier holde ca. 65 grader, da får du en pekepinn på hvordan de takler varme.
Mine tjukke, svarte gummihansker (tjukke til å være gummihansker, ihvertfall) gjør det mulig. Men det er lurt å ha noe kaldt vann klart å stappe armen under etterpå. Det funker ikke kjempebra, men det går.Bryggehansker, beskytter disse mot varme også? Altså, kan eg stikke hånda ned i vørteren på rundt 80 grader, ta opp silbunnen og bytte den ute med trub dam dip tuben?
Var umulig å gjøre det med en lang grill/pølseklype...
Spraymalt tørkes på to måter: Med en spray drier – og en band drier. Mye av det vi kaller spraymalt er nok tørket med en band drier.Hvorfor heter det spraymalt , og ikke spraywort/sprayvørter ? dme ,dwe, dried wort extract er ikke det mer korrekt ? sikkert noen som kan forklare for meg. Det passer vel i denne tråden
Beste er nok å vaske det med klorin i et godt utlufta rom.Hei kjøpte kjøleskap som lukter veldig kan jeg bruke bryggrens ?
Burde jeg maskere der lyspæra er så det ikke kommer vann derBeste er nok å vaske det med klorin i et godt utlufta rom.
Må da være enklere å vri vaskeklutenBurde jeg maskere der lyspæra er så det ikke kommer vann der
Hei kjøpte kjøleskap som lukter veldig kan jeg bruke bryggrens ?
For å ikke bare komme med et forsøk på humor på forrige svar, så var det kjøleskapet jeg kjøpte også rimelig kjipt, men jeg vasket godt med en halvsterk klorblanding, spesielt pakningen trengte en god skrubb, på mitt kunne jeg ta av hele pakningen og legge i bløtt.Hei kjøpte kjøleskap som lukter veldig kan jeg bruke bryggrens ?